La promotora de la queixa, mare d'un alumne de segon d'ESO a un institut de Premià de Mar, exposa que l seu fill està sotmès a una situació d'assetjament escolar per part dels seus companys. Denuncia tant humiliacions com maltractaments físics, ridiculitzacions i atemptats contra la seva dignitat. Critica que, tot i les reiterades reclamacions al personal responsable del centre, no s'ha fet res i l'única solució que li donen és el canvi de centre del menor, amb la qual cosa no està d'acord.
El Síndic comunica al Departament d'Ensenyament, en primer lloc, que considera que l'institut en qüestió no va emprendre totes les mesures necessàries a fi i efecte d'afavorir una actuació proactiva en aplicació de l'article 11 del Decret de drets i deures dels alumnes, pel que fa al dret a la protecció contra tota agressió física, emocional o moral, i de l'article 19, sobre el dret a la protecció dels drets de l'alumnat.
En segon lloc, el fet que es comprovés que la possible situació d'assetjament no passava al centre sinó a l'exterior, no eximia el centre de la responsabilitat de prevenir que el conflicte pogués desembocar en una situació d'assetjament escolar amb l'activació de les mesures i les proves objectives que ajudessin a detectar els alumnes presumptament agressors per tal de tractar i treballar la resolució del conflicte entre els companys afectats dins del centre i evitar que la situació es perpetués en el temps i el cas derivés a la unitat de suport a la convivència escolar (USCE).
En tercer lloc, el Síndic destaca que no es poden desoir els signes de malestar del menor de forma continuada, ja que aquesta situació pot ser compatible amb una situació de presumpte assetjament escolar.
Per tot això, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que el menor segueix escolaritzat en aquest institut i que mostra un estat de bloqueig emocional i resistència a la seva escolarització en aquest centre. Per tant, li suggereix que dugui a terme una observació de les necessitats d'aquest alumne, que se li ofereixi un seguiment i suport individualitzat i específic des del departament d'orientació psicopedagògica del centre i que prengui mesures urgents per estudiar i tractar la situació tant en grup com de manera individual, amb els professors i les famílies implicades, per reconduir la situació.