Resolució
Q-01838/2009 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una reclamació sobre la prestació per fill a càrrec de l'any 2006.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 09/04/2009
Data de l'últim moviment 03/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) a una reclamació que va formular per escrit en data 28 de setembre de 2007.

La persona interessada refereix que en data 28 de setembre de 2007 va presentar una reclamació davant de l'oficina d'acció ciutadana (OAC) del Vallès Oriental per preguntar el motiu pel qual no havia rebut la prestació per fill a càrrec corresponent al seu fill de l'any 2006.

El reclamant diu que no ha rebut cap resposta a la seva reclamació.

Contingut

L'anterior DASC informa que va notificar a la persona interessada la resolució denegatòria de la prestació en què s'especificava que la persona interessada va presentar la sol·licitud fora del termini establert.

D'acord amb aquesta informació, s'entén que el DASC va resoldre d'acord amb la normativa vigent en la mesura que no havia rebut la sol·licitud de renovació de l'ajut en el termini que estableix la normativa que ho regula.

Amb tot, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família que, amb relació a totes les sol·licituds o plantejaments que facin els ciutadans i que afectin els seus drets, l'Administració ha d'emetre resolucions expresses i en un termini raonable, la qual cosa no ha ocorregut en aquest cas. 

També recorda que, de conformitat amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el termini màxim que té l'Administració per resoldre i notificar les resolucions dels assumptes és el que determini la norma corresponent; si no hi ha norma que estableixi un termini específic de resposta, el termini màxim per emetre i notificar les resolucions és de tres mesos. En aquesta línia, la Llei 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació dels procediments administratius, estableix que el termini màxim de resolució i notificació dels procediments és de tres mesos, la data d'inici dels quals compta a partir de la data d'entrada de la sol?licitud a qualsevol registre del Departament. En aquest cas, però, la persona interessada va formular la reclamació prèvia el dia 28 de setembre de 2007 i la resolució corresponent és de data 27 d'octubre de 2009, és a dir, que han passat prop de dos anys entre la presentació de l'escrit i la data de resolució.

Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/04/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/01/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució