El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació que va plantejar a l'Ajuntament de Barcelona en data 21 de maig de 2013, en què es queixava de les molèsties que provoquen els bars situats als baixos del seu edifici, ja que col·loquen les cadires de la terrassa just davant de l'entrada a la finca.
L'Ajuntament el va informar que s'inspeccionarien els fets, però el promotor es queixa que no ha rebut cap altra resposta i que les molèsties persisteixen.
De la informació de què es disposa es desprèn que l'Ajuntament ha pres les mesures oportunes per resoldre el problema que denunciava el promotor.
Tot i això, cal posar de manifest que el promotor va denunciar els fets objecte de queixa en reiterades ocasions durant els anys 2013 i 2014, i que la inspecció municipal va tenir lloc el 28 de març de 2014. Per tant, el Síndic recorda que l'Administració ha d'actuar d'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència. En aquest sentit, l'article 74.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, configura com a deure de l'administració donar impuls d'ofici als procediments en tots els seus tràmits, independentment de si l'inici va ser d'ofici o bé per mitjà d'una sol·licitud. Per tant, són els òrgans administratius -i no els ciutadans- els que han de portar a terme tots els actes necessaris per al desenvolupament normal del procediment. És també obligació de l'Administració pública adoptar les mesures necessàries per tal de remoure els obstacles que impedeixin, dificultin o endarrereixin l'exercici ple dels drets de les persones interessades o el respecte dels seus interessos legítims (art. 41 de la Llei 30/1992).
Posteriorment, però, el promotor ha informat que les molèsties persisteixen, de manera que el Síndic ha tornat a demanar informació a l'Ajuntament.