Resolució
Q-01851/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una reclamació relativa a les molèsties que provoquen les terrasses d'uns bars del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 24/03/2014
Data de l'últim moviment 30/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació que va plantejar a l'Ajuntament de Barcelona en data 21 de maig de 2013, en què es queixava de les molèsties que provoquen els bars situats als baixos del seu edifici, ja que col·loquen les cadires de la terrassa just davant de l'entrada a la finca. 

L'Ajuntament el va informar que s'inspeccionarien els fets, però el promotor es queixa que no ha rebut cap altra resposta i que les molèsties persisteixen.

Contingut

De la informació de què es disposa es desprèn que l'Ajuntament ha pres les mesures oportunes per resoldre el problema que denunciava el promotor.

Tot i això, cal posar de manifest que el promotor va denunciar els fets objecte de queixa en reiterades ocasions durant els anys 2013 i 2014, i que la inspecció municipal va tenir lloc el 28 de març de 2014. Per tant, el Síndic recorda que l'Administració ha d'actuar d'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència. En aquest sentit, l'article 74.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, configura com a deure de l'administració donar impuls d'ofici als procediments en tots els seus tràmits, independentment de si l'inici va ser d'ofici o bé per mitjà d'una sol·licitud. Per tant, són els òrgans administratius -i no els ciutadans- els que han de portar a terme tots els actes necessaris per al desenvolupament normal del procediment. És també obligació de l'Administració pública adoptar les mesures necessàries per tal de remoure els obstacles que impedeixin, dificultin o endarrereixin l'exercici ple dels drets de les persones interessades o el respecte dels seus interessos legítims (art. 41 de la Llei 30/1992).

Posteriorment, però, el promotor ha informat que les molèsties persisteixen, de manera que el Síndic ha tornat a demanar informació a l'Ajuntament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/04/2014 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/10/2014 Ajuntament de Barcelona No irregularitat
15/10/2014 Districte de Ciutat Vella No irregularitat
19/11/2014 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
20/02/2015 Districte de Ciutat Vella Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/02/2015 Ajuntament de Barcelona Altres formes de finalitzar
30/09/2015 Ajuntament de Barcelona Altres formes de finalitzar