L'Ajuntament de Sunyer indica, d'una banda, que la qüestió plantejada per la persona interessada fa referència a un immoble situat fora del terme municipal de Sunyer; i de l'altra, que el promotor s'adreça amb molta freqüència a l'Ajuntament per formular peticions, sol·licitar informació i formular denúncies sobre diverses matèries.
El Síndic comprèn que el plantejament reiterat de qüestions a un ajuntament de dimensions modestes i amb recursos limitats pot superar la seva capacitat de resposta escrita individualitzada. Tot i això, recorda que els ciutadans tenen reconegut el dret a rebre resposta als escrits que adrecen a les administracions públiques. L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa que sigui notificada dins del termini legalment establert.
En aquest sentit, el Síndic considera que una bona pràctica per mirar de fer compatible el dret a resposta amb les disponibilitats de l'Ajuntament de Sunyer per atendre aquest dret podria ser donar resposta de forma conjunta a les instàncies presentades, agrupades per raó de la matèria o de la data de presentació, i amb la freqüència que el consistori estimi viable.