Resolució
Q-01856/2013 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sunyer a un escrit relatiu a les dades d'una parcel·la

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 08/03/2013
Data de l'últim moviment 31/12/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sunyer Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndic Municipal de Greuges de Lleida Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sunyer a un escrit en què demanava determinades dades amb relació a una parcel·la.

Contingut

L'Ajuntament de Sunyer indica, d'una banda, que la qüestió plantejada per la persona interessada fa referència a un immoble situat fora del terme municipal de Sunyer; i de l'altra, que el promotor s'adreça amb molta freqüència a l'Ajuntament per formular peticions, sol·licitar informació i formular denúncies sobre diverses matèries. 

El Síndic comprèn que el plantejament reiterat de qüestions a un ajuntament de dimensions modestes i amb recursos limitats pot superar la seva capacitat de resposta escrita individualitzada. Tot i això, recorda que els ciutadans tenen reconegut el dret a rebre resposta als escrits que adrecen a les administracions públiques. L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa que sigui notificada dins del termini legalment establert.

En aquest sentit, el Síndic considera que una bona pràctica per mirar de fer compatible el dret a resposta amb les disponibilitats de l'Ajuntament de Sunyer per atendre aquest dret podria ser donar resposta de forma conjunta a les instàncies  presentades, agrupades per raó de la matèria o de la data de presentació, i amb la freqüència que el consistori estimi viable.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/03/2013 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Acusament de recepció
12/06/2013 Ajuntament de Sunyer Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
01/07/2013 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
01/07/2013 Ajuntament de Sunyer Resolució pendent d'acceptació
21/08/2013 Ajuntament de Sunyer Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/09/2013 Ajuntament de Sunyer Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/10/2013 Ajuntament de Sunyer Vulneració
31/12/2013 Ajuntament de Sunyer Seguiment finalitzat