Resolució
Q-01866/2011 Disconformitat amb els criteris que es tenen en compte en la borsa de treball de l'Institut Català de la Salut.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 31/03/2011
Data de l'últim moviment 31/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que ha treballat durant catorze anys amb un contracte de zeladora però fent tasques d'auxiliar administrativa al centre d'atenció primària del Penedès, i manifesta el seu descontentament pel fet que els cursos de formació com a auxiliar administrativa i el temps treballat en aquesta categoria no són tinguts en compte al moment d'inscriure's a la borsa de treball d'interins de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS), atès que el seu contracte era de zeladora.

Contingut

D'acord amb la informació proporcionada per l'ICS en el seu informe de resposta, en relació amb l'experiència professional es valoren els serveis prestats en la categoria d'auxiliar administratiu de la funció administrativa en les institucions sanitàries de la Seguretat Social o en la categoria d'auxiliar administratiu (Grup C2) en cossos o escales d'administració general de qualsevol administració pública, a raó de 0,1 punts per mes treballat i fins a un màxim de 12 punts.

És per aquest motiu que l'experiència professional certificada com a zeladora no pot puntuar en la convocatòria d'auxiliar administratiu.

Això no obstant, en el mateix document s'afirma que la formació contínua ha de tenir una relació directa amb les tasques pròpies de la funció administrativa per tal que pugui ser valorada, amb independència que els aspirants treballin en un lloc de zelador o d'una altra categoria, ja que allò que es valora és justament el contingut del curs i no la categoria professional de la persona aspirant.

Atès que precisament aquest era el motiu de queixa de la persona interessada, el Síndic demana al Departament de Salut que doni les ordres oportunes per tal que es revisi la documentació que la promotora de la queixa va aportar al moment de fer la inscripció a la borsa de treball com a auxiliar administrativa, i que comuniqui si efectivament es van tenir en compte o no els cursos que la persona interessada manifestava haver fet corresponents a aquesta categoria professional i amb independència del seu contracte com a zeladora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/04/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2011 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/11/2011 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
07/02/2012 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/07/2012 Departament de Salut Resolució
31/07/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat