Resolució
Q-01882/2012 Queixa pels perjudicis que ocasiona la manca de qualitat en el subministrament elèctric a Alcanó

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 13/03/2012
Data de l'últim moviment 03/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El Síndic ha rebut moltes queixes de veïns del municipi d'Alcanó en què exposen que des de fa temps pateixen talls en el subministrament elèctric. Es queixen, especialment, del tall de subministrament dels dies 4 i 5 de març, que va tenir una durada de més d'una hora.

Contingut

El Síndic s'ha posat en contacte amb Endesa per demanar-li informació sobre els fets exposats. L'empresa ha indicat que les interrupcions dels dies 4 i 5 de març van ser programades i que, per tant, es van notificar al Departament d'Empresa i Ocupació amb l'antelació reglamentària, es van anunciar amb quaranta-vuit hores d'antelació i es va fer un avís informatiu a tots els usuaris afectats.

D'altra banda, Endesa informa que el municipi d'Alcanó penja del ?recloser? del municipi d'Albatàrrec, on s'està fent tota la línia nova i s'estan prenent les mesures de protecció que estableix el Reial decret 1432/2008. Està previst enllestir els treballs al final de 2012. 

En vista d'aquesta informació, el Síndic observa que Endesa està portant a terme treballs de millora en la línia que dóna servei a Alcanó i, per tant, això hauria de suposar una millora de la qualitat del subministrament elèctric al municipi. No obstant això, el Síndic ha recomanat a Endesa que, davant de la durada dels treballs que l'empresa té previst portar a terme, un responsable d'Endesa hauria d'informar a bastament l'alcalde del municipi de les obres de millora de la línia i de les possibles afectacions que s'ocasionaran als veïns d'Alcanó al llarg de l'any en curs.  

D'altra banda, tenint en compte que els veïns es veuen afectats per microtalls, el Síndic recomana a Endesa que valori la possibilitat d'agilitzar els treballs. 

Finalment, i davant de futurs talls programats, Endesa hauria d'assegurar que les comunicacions de caràcter públic tinguin la màxima eficàcia i eficiència possible i, especialment, garantir que l'Ajuntament tingui coneixement del tall amb la màxima antelació. 

Amb aquestes recomanacions, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/03/2012 ENDESA Resolució
03/07/2013 ENDESA Seguiment finalitzat