Resolució
Q-01883/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una sol·licitud d'informació relativa a l'alçada màxima que pot tenir l'edifici d'un hotel que s'està construint al Districte de Ciutat Vella

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 25/03/2014
Data de l'últim moviment 19/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les afectacions que la futura construcció d'un hotel tindrà sobre el seu habitatge, ubicat a Barcelona. 

Exposa que fa divuit anys, quan va comprar l'habitatge, va sol·licitar a l'Ajuntament informació sobre les possibles afectacions que tenia, i va ser informada que estava previst allargar el passatge Sant Benet i obrir-se un carrer al costat de la seva finca.

Tot i això, sembla que s'ha modificat el planejament urbanístic i que s'ha autoritzat la construcció d'un hotel al costat del seu immoble. Tot i que a l'Ajuntament li han facilitat plànols de les obres, en aquests plànols no hi consta l'alçada màxima que pot tenir la nova construcció.

El 3 de gener de 2014, la promotora va sol·licitar al Districte de Ciutat Vella informació relativa a l'alçada màxima que pot tenir aquesta nova construcció, però afirma que encara no ha rebut resposta. També es mostra disconforme amb el fet que l'Ajuntament de Barcelona autoritzi la construcció de nous hotels al Districte de Ciutat Vella.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament de Sabadell que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per a la seva tramitació.

D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que resolgui de forma expressa i motivada l'escrit presentat per la promotora en data 3 de gener de 2014.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/05/2014 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2014 Districte de Ciutat Vella Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/07/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/08/2014 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
03/10/2014 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
24/11/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/12/2014 Ajuntament de Barcelona Irregularitat
18/12/2014 Districte de Ciutat Vella Irregularitat
19/12/2014 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat