La promotora de la queixa, com a administradora d'una empresa de serveis de lleure, manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament d'una factura que van emetre amb data 23 de juliol de 2012 al Servei Educatiu Baix Llobregat 5 en concepte de la realització de tres tallers d'estudi assistit a l'escola Abat Oliva de Cornellà de Llobregat durant el curs 2011-2012.
Exposa que s'ha adreçat en diverses ocasions als Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat per sol·licitar informació sobre la previsió del pagament i que sempre li han indicat que no disposaven d'aquesta informació. També va adreçar una carta al Conseller d'Economia i Coneixement per sol·licitar aquestes dades, a la qual no ha rebut resposta.
Segons la informació facilitada per la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor, es va aprovar el pagament de la factura a què fa referència la promotora, que està pendent de programació. També s'assenyala que la causa d'aquesta situació es troba en les dificultats de tresoreria de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per fer front a les obligacions econòmiques contretes.
Tot i que el Síndic comprèn el context financer en què es generen aquests incompliments, remarca que quan el dret reconegut a cobrar una quantitat determinada no es fa efectiu en un termini raonable i es manté suspès de manera indefinida, s'està vulnerat, de facto, aquest dret i, de retruc, es poden estar afectant altres drets que depenen d'aquells pagaments, i que poden arribar a deixar persones i entitats en situacions d'extrema dificultat.
És per aquest motiu que cal activar, en la mesura que sigui viable, els mecanismes extraordinaris de finançament disponibles per revertir aquesta situació al més aviat possible.