Resolució
Q-01892/2011 Disconformitat amb la manca de comunicació del canvi de sistema de pagament per a l'accés al Túnel del Cadí

Matèries
Consum
Transports
Data d'inici 01/04/2011
Data de l'últim moviment 14/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, veí de Bagà i usuari habitual del Túnel del Cadí, manifesta la seva disconformitat amb el fet que el 28 de març de 2011 li va ser denegada la bonificació del 100% del peatge de què gaudia perquè no disposava d'efectiu en el seu compte corrent.

A les oficines de Túnel del Cadí el van informar que s'havia adoptat una mesura segons la qual abans d'autoritzar el pas del vehicle es comprova que el titular de la targeta tingui saldo al compte corrent. 

El promotor exposa que no s'ha informat els usuaris d'aquest canvi de sistema de pagament.

Contingut

De la informació tramesa per la concessionària del Túnel del Cadí es desprèn que segons s'especifica en el punt 5è de les condicions acceptades pels usuaris ?els viaT o targetes han de ser vigents en el moment de realitzar el trànsit. Si l'entitat financera en denega l'ús, la via de peatge no admetrà el trànsit?. Per tant, la concessionària no considera que es tracti d'un nou sistema de cobrament (com indicava la persona interessada) sinó d'una millora del sistema de cobrament davant la proliferació de targetes fraudulentes, per la qual cosa considera que no té l'obligació de comunicar cap canvi. 

No obstant això, el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que, si pot comprovar amb posterioritat que la persona no ha actuat amb voluntat de frau sinó que la incidència ha estat deguda a un mal funcionament de la targeta o del lector i la persona interessada continua reunint tots els requisits per ser beneficiari del descompte, prengui les mesures oportunes per retornar l'import dels peatges que l'usuari va haver de pagar. 

Amb aquest suggeriment, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/07/2011 Túnel del Cadí, SAC Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2011 Túnel del Cadí, SAC Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució