Resolució
Q-01903/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a diversos escrits

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 25/03/2014
Data de l'últim moviment 13/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament  de Sant Vicenç dels Horts a diversos correus electrònics que va enviar al Departament de Recursos Humans de l'Ajuntament i a l'escrit que va presentar el 23 de desembre de 2013, amb relació al reconeixement del lloc de treball que actualment ocupa i les retribucions que li corresponen. 

En aquests escrits exposava que el canvi de funcions al seu lloc de treball ha suposat una modificació de les seves condicions de treball, en el sentit que ha d'estar disponible sempre, inclosos nits i festius, i que les seves responsabilitats són diferents, però en canvi a la nòmina no s'ha recollit aquesta modificació i  tampoc no està sent retribuït d'acord amb les noves tasques que té encomanades.

Contingut

De la informació de què es disposa, es desprèn que l'Ajuntament va dur a terme una reassignació funcional forçosa del treballador a l'empara de l'article 81.2 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Ara bé, el Síndic entén que l'atribució d'un nou lloc de treball ha de portar aparellada una resolució motivada d'adjudicació del lloc.

De fet, el promotor ha sol·licitat en diverses ocasions que a la nòmina hi consti el seu nou lloc de treball perquè se li abonin les retribucions que li pertoquen, sol·licituds que no han estat ateses.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'obligació de donar resposta a la sol·licitud del promotor forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert, d'acord amb l'article 53 de la Llei 26/2010 i l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/05/2014 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/06/2014 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/07/2014 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/07/2014 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resolució pendent d'acceptació
10/09/2014 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resposta a la resolució pendent d'acceptació
12/02/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Irregularitat
13/02/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Seguiment finalitzat