La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la quota tributària que li exigeix l'Ajuntament de Caldes d'Estrac en concepte de taxa per ocupació de la via pública en relació amb una llicència que se li va concedir el mes de maig de 2012 per poder ubicar una parada al mercat setmanal.
Exposa que el 2 de maig de 2012 va sol·licitar una llicència d'ocupació de la via pública per poder ubicar una parada per vendre plata, minerals, bijuteria, encens i altres complements al mercat setmanal dels divendres, llicència que se li va concedir el 18 de maig de 2012. El 26 de juny de 2012, per motius d'escassa activitat, va sol·licitar la baixa de la llicència concedida i va renunciar a la parada al mercat setmanal.
L'11 de juliol de 2012, la Junta de Govern Local va estimar la renúncia de la persona interessada però va desestimar l'anul·lació de la liquidació de la taxa corresponent per ocupació de la via pública. Posteriorment, la promotora va presentar un recurs en què sol·licitava la correcció del període tingut en compte a efectes del càlcul de la quota tributària, recurs que va ser desestimat.
La persona interessada entén que ha de pagar la taxa, però no està conforme amb el temps que s'ha tingut en compte per tal d'efectuar el càlcul de la quota tributària atès que només va fer un aprofitament especial del domini públic local durant dos mesos, que s'incloïen en un únic trimestre.
El motiu concret de queixa exposat per la persona interessada és el període impositiu sobre la base del qual s'ha calculat la quota tributària per a l'exercici de 2012. L'Ajuntament considera que aquest període comporta des de l'inici de l'activitat fins a final d'any i, en conseqüència, ha computat tres trimestres per al càlcul de la quota tributària, en comptes d'un trimestre, tal com sol·licita la persona interessada.
No és objecte de controvèrsia el moment d'acreditació de la taxa, ja que tal com estableix l'article 7 de l'Ordenança fiscal núm. 13, la taxa s'acredita quan s'inicia l'aprofitament especial, moment que, a aquest efecte, s'entén que coincideix amb el de la concessió de la llicència.
En relació amb el període impositiu, els articles 8.2 i 8.3 de l'Ordenança fiscal núm. 13 estableixen que:
?2. Quan la duració temporal de la instal·lació s'estengui a varis exercicis, el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els supòsits d'inici o cessament en la utilització privativa o aprofitament especial. En aquest cas el període impositiu s'ajustarà a aquesta circumstància.
3. Respecte al prorrateig s'estarà al previst a l'Ordenança General.?
El Síndic considera, doncs, que el període impositiu al qual s'ha d'ajustar la liquidació de la taxa s'hauria de comptabilitzar des de l'inici de l'activitat fins el cessament, el dia 26 de juny de 2012, data en què la persona interessada va sol·licitar la baixa de la parada.
D'acord amb tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Caldes d'Estrac:
1. Que faci un prorrateig de la quota corresponent a la liquidació de la taxa d'ocupació del domini públic per raó del mercat setmanal emesa a nom de la persona interessada, tenint en compte que el període impositiu caldria comptabilitzar-ho des de l'inici al cessament de l'activitat.
2. Que completi la redacció de l'Ordenança fiscal núm. 13 a fi de definir i delimitar quines son les ocupacions de la via pública que s'entén que han de durar menys d'un any i quines són les que tenen una durada temporal que s'ha d'estendre a diversos exercicis.