Resolució
Q-01944/2010 Manca de resposta a les al·legacions presentades davant el Projecte de decret pel qual s'aprova la cartera de serveis socials 2010-2011.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 30/04/2010
Data de l'últim moviment 25/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Una associació es queixa de la manca de resposta a les al·legacions presentades davant el Projecte de decret pel qual s'aprova la cartera de serveis socials 2010-2011. En el projecte esmentat, s'observen determinades restriccions en matèria de serveis socials, com ara els ajuts per tractament de rehabilitació de llenguatge, fisioteràpia i psicomotricitat.

Contingut

L'antic Departament d'Acció Social i Ciutadania informa que les al·legacions formulades per l'associació de la queixa havien estat valorades amb molta atenció, conjuntament amb la resta d'observacions i de propostes presentades. Posteriorment, l'actual Departament de Benestar i Família assenyala que finalment en data 9 de setembre de 2010 es va donar resposta a les al·legacions de l'associació. 

El Síndic recorda a l'Administració que la Llei 26/2010 estableix que la participació ciutadana és un del principis generals de l'actuació administrativa (article 31.2). Pel que fa a l'àmbit dels serveis socials, la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials, inclou la participació cívica com un dels principis rectors del sistema públic dels serveis socials (article 5 apartat e). La norma determina que el funcionament dels serveis socials ha d'incorporar la participació de la ciutadania en la programació, l'avaluació i el control. Amb relació a la cartera de serveis socials, l'article 25 de la Llei de serveis socials estableix que el Govern, en el procés d'elaboració i de revisió de la cartera de serveis socials, ha de garantir la participació cívica. En aquest sentit, el tràmit d'informació pública en l'elaboració de les disposicions reglamentàries, no solament en l'àmbit dels serveis socials, és un mecanisme per garantir la participació de les persones en la presa de decisions, i l'Administració ha de valorar les al·legacions i les observacions que fan els ciutadans.

Per això, el Síndic recorda a l'Administració que en el tràmit d'informació pública dels projectes de disposicions reglamentàries doni resposta a les al·legacions que es formulin amb la finalitat de fer efectiu el dret dels ciutadans a participar en la presa de decisions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials- DOGC.4990 (18/10/2007)
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)