Resolució
Q-01970/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud del reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/05/2010
Data de l'últim moviment 05/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa en relació amb la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de la sol·licitud del reconeixement de la situació de dependència de la seva mare.

Explica que el 19 de febrer de 2008 va presentar la sol·licitud, el 16 de juny se li va reconèixer un grau 3 nivell 1 de dependència, el 31 de juliol es va proposar el programa individual d'atenció (en endavant PIA), el 9 de novembre es va morir i el 16 de desembre es emetre la resolució PIA. 

La seva filla es queixa perquè, a data d'avui, no han rebut cap prestació malgrat haver presentat tota la documentació que li han demanat des del DASC i haver fet la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes que li van indicar.

Contingut

El DASC informa que es va tramitar la transferència de pagament de la prestació, però que es va retornar en trobar-se el número de compte cancel·lat per defunció. Així, assenyala que perquè es pugi fer el pagament, cal que la família tramiti la sol·licitud i adjunti la documentació necessària al registre dels seus serveis territorials.

Davant d'aquesta informació, el Síndic recorda que, precisament, el motiu de queixa de la família és el fet que ja va presentar aquesta sol?licitud el 13 de novembre de 2009 i, tanmateix, encara no s'ha efectuat el pagament, malgrat que ha presentat tota la documentació que se li ha demanat i ha facilitat un número de compte corrent actiu. D'altra banda, aquesta institució va fer arribar una còpia d'aquesta sol·licitud en l'escrit de 22 de juny de 2010.

Atès que el DASC indica que, perquè es pugui fer efectiu el pagament, la família ha de presentar la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes, i això ja ho va fer, el Síndic suggereix que donin les ordres oportunes perquè es resolgui la sol·licitud esmentada sense cap més dilació i es faci el pagament de la prestació reconeguda a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/10/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)