El promotor de la queixa exposa que ha cursat el primer curs del cicle formatiu de Dietètica a l'institut de l'Ebre (Tortosa), i que per fer el segon curs va decidir canviar de centre, a l'Institut Cal·lípolis (Tarragona).
Segons exposa, va fer la formació pràctica en centres de treball durant el període comprès entre 10 de maig de 2010 i el 10 de juny de 2010 i, tot i que en el moment en què va fer la matrícula a l'institut Cal·lípolis li van assegurar que se li tindrien en compte les setanta-dues hores de formació pràctica que havia fet, ara li diuen que les ha de tornar a fer perquè no es poden fer en dos centres diferents.
El 22 de desembre de 2011 va presentar un escrit al Departament d'Ensenyament per reclamar que se li tinguessin en compte les hores de formació pràctica que ja havia fet, però no ha rebut resposta.
El Departament d'Ensenyament informa que, d'acord amb el document per a l'organització i el funcionament dels centres públics d'educació secundària que regula el desenvolupament, la concreció i l'aplicació dels currículums de formació professional LOGSE, s'estableix que s'ha de qualificar l'alumnat amb relació als crèdits finalitzats i als mòduls corresponents.
En l'apartat d'avaluació del crèdit de formació en centres de treball d'aquest document es recull que en acabar la formació al centre de treball la persona responsable de la formació a l'empresa ha de valorar l'evolució de l'alumne mitjançant un informe que s'ha d'incorporar al quadern de pràctiques. D'acord amb aquesta normativa, el Departament ha valorat que no es poden reconèixer les hores de formació pràctica cursades pel promotor, ja que només havia fet setanta-dues hores i no havia assolit el total d'hores que marca el currículum (410) per a aquest cicle formatiu. Per aquest motiu, la Junta d'Avaluació de l'institut no les va avaluar.
De tota manera, atès que el promotor també es queixava de la informació facilitada, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que ha de fer el màxim de difusió d'aquesta normativa perquè les persones que canviïn de centre amb part de la formació pràctica feta siguin coneixedores de les conseqüències a què s'han d'atenir.
D'altra banda, el Síndic demana al Departament que valori la possibilitat d'introduir situacions excepcionals com la que exposa el promotor en què, per circumstàncies concretes i amb un mínim d'hores realitzades, l'alumne que hagi de fer un canvi de centre abans de finalitzar el total d'hores del crèdit de formació en centre de treball pugui ser avaluat de forma parcial dels crèdits ja realitzats, i se li puguin reconèixer aquestes hores juntament amb la resta d'hores fins a finalitzar el cicle.
El Departament ha informat que accepta els suggeriments del Síndic i procurarà millorar la informació facilitada des dels centres a les persones interessades, mitjançant la difusió de la normativa escaient, motiu pel qual el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.