Arran d'una queixa sobre tres noies d'origen marroquí que havien abandonat els seus estudis abans de finalitzar l'ESO per dedicar-se a les feines de la llar i a tenir cura dels seus germans, el Síndic va iniciar una actuació d'ofici a fi i efecte d'estudiar l'absentisme escolar i/o l'abandonament dels estudis per part de la població de noies d'origen marroquí en l'etapa de l'ESO.
El Departament d'Ensenyament indica que el Servei d'Indicadors i Estadística del Departament no disposa de dades sobre absentisme escolar ni abandonament d'estudis, ni referides a la totalitat de l'alumnat ni tampoc desagregades per nacionalitat i sexe.
Informa que la dada disponible que més s'hi aproxima és la taxa de graduació en ESO, que per a les alumnes de nacionalitat marroquina és del 54,4% (i per diferència, la taxa de no graduades és del 45,6%), mentre que la taxa general de graduació en ESO es del 81,9%.
En vista d'aquesta informació i tenint en compte que una de les prioritats del Departament d'Ensenyament és la lluita contra el fracàs escolar, el Síndic suggereix que es treballi per assolir la sistematització de tota la informació relacionada amb l'abandonament i el fracàs escolar com a instruments d'anàlisi per tal de donar una resposta adequada a aquests fenòmens.