Resolució
Q-01998/2011 Disconformitat amb un institut d'Arenys de Munt per suspendre un trimestre a una alumna que no va poder assistir a classe a causa d'una malaltia.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Drets i deures dels alumnes
Data d'inici 05/04/2011
Data de l'últim moviment 30/04/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, alumna d'un institut d'Arenys de Munt, va faltar a classe per una malaltia i, en tornar a l'institut, va veure que la meitat dels professors no estaven ni tant sols informats que havia estat malalta ni ingressada a l'hospital i que l'altra meitat tenien previst suspendre-la, tot i conèixer la seva situació. Per aquest motiu, es va adreçar a la direcció de l'institut, des d'on se li va dir que es miraria d'actuar per tal que aprovés. Va aprovar dues assignatures amb suficient, però les altres li han quedat suspeses.

Contingut

El Departament d'Ensenyament informa que respecte del treball dut a terme pel centre davant de la situació de la persona interessada, un cop es va conèixer la seva situació, el centre va dur a terme actuacions per resoldre-la.

El Síndic entén que si bé l'escola va fer actuacions amb relació a la situació de l'alumna, considera que caldria haver observat més les conseqüències que li produïen les absències a classe; haver mostrat més sensibilitat davant del malestar físic continuat que presentava l'alumna des del curs anterior, ja que se li va adjudicar la condició de ?mandrosa? quan deia que es trobava malament, i, finalment, haver fet una millor tasca de coordinació i de traspàs d'informació sobre la situació de l'alumna entre el tutor i la resta de professors. 

En conseqüència, el Síndic ha suggerit al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que es donin instruccions a l'institut afectat per tal que en futures ocasions es deixi en blanc la qualificació de les matèries que no es puguin avaluar per manca de proves suficients en els casos d'alumnes que no han assistit a classe ni als exàmens per raó de malaltia, per tal que es reflecteixi la situació real; i en segon lloc, que es treballi amb el centre la necessitat que hi hagi més coordinació i fluïdesa en el traspàs d'informació respecte de les circumstàncies especials dels alumnes, per tal que siguin tractats d'acord amb la seva situació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/04/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/11/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/01/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/04/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/04/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
30/04/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat