El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a les sol·licituds de pensió de jubilació no contributiva i de la prestació complementària a aquesta pensió que va presentar en data 20 de febrer de 2014 a les oficines del Departament de Benestar Social i Família del barri de Gràcia de Barcelona.
Atesa la data de presentació de les sol·licituds, cal tenir en compte que en aquest cas el Departament de Benestar Social i Família ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable.
Per això, recorda que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment amb les úniques excepcions previstes expressament pels preceptes esmentats.
Addicionalment, i pel que fa al bon funcionament de l'Administració i dels sistemes telemàtics d'accés a l'Administració per part dels ciutadans, el Síndic ja s'ha pronunciat en altres ocasions en el sentit que ?l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi?. Aquest principi ha estat inclòs com una de les bones pràctiques suggerides pel Síndic a les administracions en el Codi de Bones pràctiques administratives.
Per tot això, i atesa la situació de precarietat que viu el promotor, el Síndic suggereix al Departament que doni les instruccions pertinents per tal que les sol·licituds que va presentar el 20 de febrer de 2014 siguin ateses de manera prioritària i resoltes sense més demora.