Resolució
Q-02011/2013 Disconformitat amb l'endarreriment del pagament de la factura de la Seguretat Social a les farmàcies catalanes

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 13/03/2013
Data de l'últim moviment 30/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb el fet que el Servei Català de la Salut hagi endarrerit de nou la data de pagament de la factura de la Seguretat Social a les farmàcies catalanes.

Contingut

El Síndic ja ha obert una actuació d'ofici per estudiar aquesta qüestió, tenint en compte que la situació generada per aquest endarreriment podia afectar el dret dels usuaris a adquirir la medicació i els productes sanitaris necessaris per a la seva salut.

Després d'haver estudiat tota la informació i la documentació a què ha tingut accés, el Síndic s'ha adreçat al Departament de Salut i al Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (en endavant CCFC) i, en primer lloc, ha recordat el dret dels usuaris a obtenir la medicació que els calgui i l'obligació de les oficines de farmàcia de dispensar els medicaments i productes sanitaris que se'ls sol·licitin; en segon lloc, ha recordat la vigència del Text refós del concert d'atenció farmacèutica entre el Servei Català de la Salut i el CCFC, i la seva referència al compromís del CatSalut d'abonar la factura de la prestació farmacèutica a càrrec seu el dia cinc del mes següent al de la presentació de la factura, i conseqüentment ha instat l'Administració sanitària a seguir esmerçant esforços per corregir el retard que encara es produeix, de manera que la factura de farmàcia s'aboni en el temps acordat; i en tercer lloc, ha instat tant el Departament de Salut com el CCFC a dur a terme les accions que considerin necessàries per assegurar una actuació àgil quan una oficina de farmàcia no està en disposició de poder proporcionar a l'usuari la medicació o el producte sanitari que demana, de manera que se li proporcioni tranquil·litat, es defugi d'afegir-li angoixa i es dugui a terme un lliurament diligent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/03/2013 Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/04/2013 Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/11/2013 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2014 Departament de Salut Irregularitat
10/03/2014 Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya Irregularitat
30/06/2014 Departament de Salut Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

AO-02106/2013