Resolució
Q-02014/2011 Disconformitat amb l'accés d'una persona amb gran dependència a una plaça residencial

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 05/04/2011
Data de l'últim moviment 31/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Terrassa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'accés de la seva mare a una plaça residencial.

Exposa que la seva mare és una persona amb gran dependència que ocupava una plaça pública en un centre residencial de Vacarisses. Després de diversos ingressos hospitalaris, el passat mes de febrer va abandonar aquest centre, ja que l'atenció que hi rebia no era correcta.

Contingut

De l'informe del Departament de Benestar Social i Família es desprèn que s'han pres les mesures oportunes per supervisar el funcionament del centre residencial en qüestió i per vetllar per l'atenció de les persones usuàries.

Posteriorment, els Serveis Territorials de Barcelona han informat que la persona interessada va ingressar en una residència i que s'ha fet la modificació del programa individual d'atenció corresponent.

Cal concloure, per tant, que s'han pres les mesures adients per atendre la situació de la persona interessada i facilitar-li l'accés a una plaça residencial.

Tot i això, el Síndic fa algunes observacions amb relació a la informació que es va transmetre a la persona interessada sobre el procediment que havia de seguir per demanar una altra plaça residencial; concretament, pel que fa a la necessitat de renúncia a la plaça concedida per accedir a una altra plaça. 

En l'informe tramès pel Departament, s'indica que, en cas que la persona vulgui canviar de centre, s'ha d'inscriure en la llista d'espera del centre o centres escollits, sense necessitat de renunciar a la plaça concedida. Aquesta informació no coincideix amb la que es va donar a la persona interessada.

En aquest sentit, cal recordar la importància que en casos com aquest es faciliti una informació verídica i clara sobre el procediment que cal seguir quan la persona vol canviar de centre residencial, a fi d'evitar que es reprodueixin situacions d'aquest tipus, que comporten inquietud i angoixa per a les famílies. És imprescindible, per tant, vetllar perquè la informació que es transmet a les persones interessades i als professionals dels serveis socials bàsics que intervenen en aquests procediments sigui inequívoca, de manera que quedin clars els criteris i procediments que cal seguir per al trasllat de centre.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/05/2011 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/11/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/01/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/07/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
06/07/2012 Ajuntament de Terrassa Resolució
31/07/2012 Ajuntament de Terrassa Seguiment finalitzat