Resolució
Q-02037/2012 Disconformitat amb la demora en el cobrament de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 14/03/2012
Data de l'últim moviment 21/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en el cobrament de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció.

Exposa que li han dit que des del mes de desembre de 2011 està pendent de nòmina, i desconeix el motiu pel qual a dia d'avui encara no se li ha fet efectiu cap pagament.

Contingut

Segons el Departament d'Empresa i Ocupació, el mes de juny de 2011 es va suspendre la prestació del promotor perquè els serveis socials van informar que el promotor constava de baixa del padró municipal des del mes de febrer de 2011 per emigració, d'acord amb l'article 22.2 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, i el Decret 339/2006, ambdós vigents en aquell moment. 

En data 20 de març de 2012, però, es va emetre una resolució de fi de suspensió amb efectes des de l'1 de desembre de 2011 per compliment de les obligacions derivades del conveni d'inserció signat pel promotor.

El Departament informa que des del mes de març de 2013 el promotor percep una prestació de 641,40 euros mensuals, però que encara té pendent el cobrament de les mensualitats meritades des de la data d'efectes de la resolució de fi de suspensió, per manca de disponibilitat de tresoreria.

En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el seu deure de fer efectives aquestes mensualitats meritades i reconegudes al més aviat possible, sobretot atesa la naturalesa d'aquesta prestació destinada a atendre les necessitats bàsiques de subsistència de les persones.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/03/2012 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
19/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
30/08/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
08/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
21/11/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
21/11/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat