Resolució
Q-02068/2012 Disconformitat amb el tracte rebut per part d'un inspector de Transports Metropolitans de Barcelona

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 15/03/2012
Data de l'últim moviment 23/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa denuncia el tracte rebut per part d'un inspector de Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB), a l'estació de metro d'Espanya el passat 12 de març de 2012.

Exposa que se li va requerir el bitllet quan viatjava en metro però que s'havia confós de targeta i havia validat la T12 del seu fill. Tot i així, el revisor, amb un tracte prepotent segons la persona interessada, va denunciar-la. 

També exposa la seva disconformitat amb la manca de referència a aquest fet en els escrits de resposta a les seves al·legacions que li va traslladar l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Contingut

Segons es posa de manifest en l'informe tramès per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, quan un usuari presenta al·legacions en un Punt TMB i addueix, a més, disconformitat amb l'actuació de l'empleat de TMB que l'ha atès, se li indica la necessitat de formular una queixa en aquest sentit, a fi de dur a terme les gestions adients per tal d'identificar l'empleat, entrevistar-lo, analitzar els fets i adoptar mesures disciplinàries, si es considera oportú. 

En aquest sentit, cal tenir present que en l'escrit d'al·legacions que la persona interessada va presentar en data 13 de març de 2012 feia referència al tracte rebut de l'interventor, però en els escrits de resposta l'Àrea Metropolitana de Barcelona no es fa cap referència a aquesta qüestió.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Àrea Metropolitana de Barcelona que doni resposta expressa a la persona interessada amb relació al tracte rebut per l'interventor. 

Finalment, el Síndic recorda que la cortesia i el bon tracte són exemples de bones pràctiques de l'Administració amb els ciutadans, i que els empleats públics han de tractar respectuosament les persones, tant en les comunicacions presencials com les que es facin per escrit, tal com recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges, en compliment al dret a la bona administració regulat a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/05/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/06/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/11/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/01/2013 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resolució
23/01/2013 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Seguiment finalitzat