Els promotors exposen que la seva filla va viure situacions de presumpte assetjament entre iguals produïdes per part de determinats alumnes mentre era alumna de l'institut d'estudis secundaris (en endavant IES) Montmeló.
El curs 2008/2009 les persones interessades van canviar la seva filla a l'escola SEK Catalunya de la Garriga.
Amb tot, els promotors de la queixa expliquen que durant aquest curs escolar, la seva filla ha patit, un altre cop, presumptes assetjaments per part de determinats alumnes del nou centre a través d'Internet, i també agressions físiques, que ja han estat denunciades.
Arran d'aquesta situació, les persones interessades van preinscriure la seva filla a l'escola Cervetó i, com a segona opció, al col·legi Jardí, ambdues a Granollers, però no ha estat admesa.
Adjunten a la seva queixa documentació sobre la denúncia que van presentar al jutjat relativa al presumpte assetjament viscut per la seva filla, així com la fotocòpia d'una pàgina oberta a una xarxa social, en què es podien llegir comentaris contra la integritat de la seva filla.
D'acord amb la informació rebuda del Departament d'Educació, s'observa que des del centre SEK Catalunya es van dur a terme actuacions per intentar resoldre la situació d'assetjament que patia aquesta alumna. En aquest sentit, aquesta institució valora positivament l'actuació per part d'aquest centre.
D'altra banda, però, tenint en compte la relació dels fets que relata la família, que són molt greus, el Síndic considera que la demanda de canvi de centre per part de la família, tot i que a final de curs no hi hagués conflicte aparent entre els alumnes, era una demanda legítima davant la situació viscuda per la filla. En aquest sentit, es valora positivament que finalment s'hagi fet el canvi de centre de l'alumna tal com van sol·licitar els pares. No es pot oblidar que la publicació d'una pagina ofensiva cap a aquesta alumna és un atac greu contra la seva integritat i intimitat i és font d'un gran patiment tant per a ella com per a la seva família.
Per tant, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament la importància de la prompta detecció dels conflictes entre l'alumnat, així com de les situacions d'assetjament escolar en els centres educatius en les quals és primordial intervenir des d'un principi.
Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.