L'Ajuntament de Girona ha tramès un informe en què consten les actuacions que s'han dut a terme per atendre la situació del promotor, entre les quals hi ha ajudes econòmiques per fer front a subministraments durant el novembre de 2011, ajudes per a les despeses d'un canvi d'habitatge el juny de 2012, orientació per accedir a beques o derivació a un centre de distribució d'aliments i a serveis especialitzats en l'atenció a la infància.
Respecte de la situació econòmica del promotor, s'exposa que se li ha suspès la prestació que percebia de la Seguretat Social per incompliment de les seves obligacions. Els serveis socials l'orienten a presentar un recurs i li demanen clarificació del nucli familiar per valorar la situació i la tramitació de possibles ajudes però mai acut de nou al centre de serveis socials.
Tot i això, atès que la sol·licitud de pagament de rebuts de la llum es va fer per escrit i l'Administració té el deure de donar resposta expressa a les peticions formulades pels ciutadans, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Girona que doni resposta a la demanda plantejada pel promotor i que li traslladi les consideracions pertinents respecte l'actuació de l'Administració local.