Resolució
Q-02131/2012 Disconformitat amb l'ampliació d'un tercer grup a P3 a l'Escola Ramon y Cajal de Terrassa

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 16/03/2012
Data de l'últim moviment 30/08/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Riudarenes Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El Síndic ha rebut nombroses queixes referides a la suposada ampliació d'un tercer grup a P3 a l'escola Ramon y Cajal de Terrassa.

Les persones interessades exposen que l'escola actualment ja està prou massificada (manca d'espais i recursos) i que l'ampliació aniria en detriment de la qualitat en la prestació del servei educatiu als més de 400 alumnes que estudien en aquest centre. 

Alhora, lamenten la reducció de personal que ha experimentat el centre i que encara quedin pendents determinades obres que incideixen en la seguretat de l'alumnat i en l'adequació de les instal·lacions, malgrat que la direcció fa anys que reclama que es facin.

Contingut

En l'informe de l'Ajuntament de Terrassa s'exposen diferents informacions relacionades amb la planificació de l'oferta escolar del municipi, més concretament amb el problema sorgit arran de l'ampliació de grup al centre, i també amb les suposades deficiències infraestructurals existents al centre.

Per ara, en vista d'aquesta documentació, el Síndic no aprecia cap irregularitat en l'actuació d'aquesta administració, especialment perquè els principals objectes de queixa són competència del Departament d'Ensenyament. 

Per ara, i atès que les suposades deficiències infraestructurals escolar no afecten l'àmbit competencial de l'Ajuntament de Terrassa, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció de supervisió d'aquesta administració local.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/04/2012 Direcció General de Carreteres Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/04/2012 Ajuntament de Riudarenes Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2012 Direcció General de Carreteres Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2012 Ajuntament de Riudarenes Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/06/2012 Ajuntament de Riudarenes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/06/2012 Ajuntament de Riudarenes Suspensió d'actuacions
06/07/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/09/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
08/10/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució
08/10/2012 Ajuntament de Riudarenes Resolució
30/08/2013 Ajuntament de Riudarenes Seguiment finalitzat