Resolució
AO-02134/2012 Actuació d'ofici per estudiar els dèficits infraestructurals de la secció d'institut Salvador Sunyer i Aimeric, de Salt

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 16/03/2012
Data de l'últim moviment 13/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Salt Pendent de rebre informació de l'administració
Departament d'Ensenyament Pendent de rebre informació de l'administració

Plantejament

En el marc del Consell Assessor Jove que promou el Síndic, integrat per adolescents d'arreu de Catalunya, un dels membres, alumne de la secció d'institut Salvador Sunyer i Aimeric, de Salt, va expressar la seva disconformitat amb el deficient estat de manteniment del centre, provocat pel fet que fa molts anys que les aules es troben en mòduls prefabricats i que aquestes instal·lacions s'han anat degradant amb el temps. El darrer aspecte que va destacar l'alumne va ser l'existència de goteres a les aules.

Contingut

En vista del que s'exposa a l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament, el Síndic constata que el problema de goteres denunciat per la persona interessada ha quedat resolt.

Tot i això, si bé de l'informe es desprèn que el Departament d'Ensenyament té prevista la construcció del centre, no s'especifica amb quina previsió treballa per poder executar les obres.

En el marc de les diverses visites que l'oficina del Síndic ha fet al centre, s'ha pogut comprovar que les instal·lacions provisionals s'han anat degradant amb el temps, i també que aquestes condicions materials afecten enormement la segregació escolar. Es tracta, doncs, d'un centre fortament guetitzat, poc sol·licitat en el procés de preinscripció, que funciona en mòduls prefabricats des de fa diversos anys, en condicions materials precàries.

A criteri del Síndic, la situació infraestructural de la secció d'institut Salvador Sunyer i Aimeric, de Salt, debilita les garanties del dret del seu alumnat a una educació en igualtat d'oportunitats i en condicions de qualitat, i limita les possibilitats de les administracions afectades de combatre i capgirar la seva situació de segregació escolar.

En el marc d'altres expedients de queixa, el Síndic ha manifestat al Departament d'Ensenyament que les restriccions pressupostàries actuals no han d'impedir planificar, encara que sigui amb un retard afegit, els processos constructius dels centres. Atès que aquesta situació de provisionalitat afecta negativament els drets dels infants, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que concreti la temporalització del procés constructiu del centre, encara que pugui veure's modificada en el futur, i que en prioritzi l'execució, malgrat les dificultats pressupostàries actuals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/05/2012 Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/07/2012 Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/08/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/10/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/01/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/01/2013 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/02/2013 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/04/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/05/2013 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
07/06/2013 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació
26/07/2013 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/09/2013 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació
12/11/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/04/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/04/2015 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/06/2015 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/07/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/07/2015 Ajuntament de Salt Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/08/2015 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/09/2015 Ajuntament de Salt Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2015 Ajuntament de Salt Resolució pendent d'acceptació
28/09/2015 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/10/2015 Ajuntament de Salt Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/10/2015 Ajuntament de Salt Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/10/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/12/2015 Ajuntament de Salt Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/12/2015 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2016 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració