Resolució
Q-02148/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de l'Escala a una instància en què es denunciava la manca de finalització d'unes obres en un carrer del municipi.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 14/05/2010
Data de l'últim moviment 09/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de l'Escala Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa de la manca de resposta de l'Ajuntament de l'Escala a una instància en què es denunciava la manca de finalització d'unes obres en un carrer del municipi. Exposa que, tot i es va signar el final d'obra el febrer de 2009, encara queden diversos temes pendents com ara la plantació de gespa i d'arbres, la instal·lació de bancs, retirada de pals de telèfon, entre d'altres.

Contingut

L'Ajuntament de l'Escala informa que, després de la finalització de les obres d'urbanització, els espais destinats a zona verda pública es van condicionar amb compactació de terra i amb herba. En aquesta zona també s'han plantat nou moreres i s'han instal·lat quatre bancs i aparcaments per a bicicletes.

Pel que fa al soterrament del tram de la línia de telèfon, s'han esmenat les sortides dels tubs corrugats destinats a la línia telefònica i s'ha arreglat alguna arqueta que s'havia executat malament. El soterrament de la línia, l'ha de dur a terme Telefònica, la qual, malgrat les reiterades sol·licituds del consistori, encara no l'ha executat. 

Pel que fa a l'enjardinament, no es va executar el que estava previst al projecte perquè la partida d'obra corresponent es va haver de destinar a resoldre un imprevist aparegut durant l'execució de l'obra.

Quan es va a obrir el carrer per passar la canalització de les aigües plujanes, a la part baixa del carrer es va trobar un prisma de serveis que es creuava amb la canalització de plujanes prevista en projecte. Atès que el projecte d'urbanització del carrer bàsicament estava motivat per resoldre el problema de la recollida de les aigües plujanes, la direcció facultativa va creure convenient destinar part de l'import de la partida d'enjardinament i mobiliari urbà a resoldre el creuament amb el prisma de serveis existent.

Pel que fa a la manca de resposta, el Síndic ha recordat a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers al ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/05/2010 Ajuntament de l'Escala Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/02/2011 Ajuntament de l'Escala Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/04/2011 Ajuntament de l'Escala Reiteració posterior a la primera
23/05/2011 Ajuntament de l'Escala Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/06/2011 Ajuntament de l'Escala Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei orgànica 4/2001, reguladora del dret de petició- BOE.272 (13/11/2001)