El Síndic recorda a l'Ajuntament de Pallejà que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.
D'altra banda, el Síndic de Greuges ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives, l'apartat VII del qual està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, estableix el següent:
- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que respongui expressament la petició del promotor, que l'informi de la valoració que hagin fet els servis tècnics municipals i que li comuniqui la resolució que finalment adopti en exercici discrecional de les seves competències en matèria d'ordenació del trànsit en les vies urbanes.
Amb això, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.