El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (en endavant ICAMS) en relació amb el procediment d'entrega dels informes de valoració a les persones que s'han de sotmetre a un reconeixement mèdic en el marc d'un procediment d'incapacitat laboral.
Exposa que l'ICAMS no li envia al seu domicili còpia dels informes mèdics o dictàmens emesos pel facultatiu corresponent.
L'ICAMS ja ha informat el promotor de la queixa que té per norma no enviar informació mèdica sensible per correu, i li ha indicat que pot autoritzar una persona de la seva confiança, degudament acreditada, perquè reculli els informes que sol·licita.
Tot i això, el promotor està en desacord amb aquesta resposta, i indica que l'Institut Català de la Salut (ICS), l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) i l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) sí que envien els informes mèdics per correu postal certificat al domicili de les persones afectades.
Tot i que el Síndic no observa cap irregularitat en l'actuació de l'ICAMS i el criteri que ha adoptat de no enviar informació sensible per correu, considera que per als casos en què les persones afectades no es puguin desplaçar a la seu de l'ICAMS a recollir la documentació mèdica oportuna ni puguin exercir el dret d'accés per representació, cal que s'estudiï la possibilitat de regular el protocol d'accés a aquesta documentació, i oferir-los l'opció de rebre la informació i documentació mèdica mitjançant còpia tramesa al domicili que hagin designat, per correu postal certificat, com així han protocol·litzat altres organismes públics com l'ICS, l'ICASS i l'INSS.
Per això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes a l'ICAMS per tal que aquest organisme adopti les mesures adients i reguli aquest aspecte, a fi que les persones afectades puguin rebre la documentació mèdica al seu domicili per correu postal certificat.