Resolució
Q-02234/2009 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Vilassar de Mar a les al·legacions contra una denúncia per una infracció de trànsit formulada per la Policia Local per l'estacionament d'un vehicle davant d'un gual.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 07/05/2009
Data de l'últim moviment 13/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilassar de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa mostra la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a les seves al·legacions contra la denúncia per infracció de trànsit formulada per la policia local en data 23 de juny de 2007 contra ell, per l'estacionament del vehicle davant d'un gual.

La persona interessada va presentar al·legacions i còpia de l'escrit del titular de la llicència del gual conforme en la data esmentada no va formular cap denúncia per tal que el vehicle fos retirat del gual corresponent al seu garatge, ja que disposava d'una còpia de les claus del vehicle perquè l'havia de reparar.

Contingut

Després d'haver reiterat a l'Ajuntament de Vilassar de Mar la petició d'informació tramesa, i després de rebre un document del consistori en què no es fa cap esment a la devolució de la taxa de la grua que la persona interessada va fer efectiva per poder retirar el seu vehicle del dipòsit municipal, el Síndic s'ha tornat a adreçar al consistori municipal per posar de manifest que és política habitual de la Policia Local no donar resposta als escrits presentats en referència a expedients que no existeixen. 

Així, el Síndic recorda que aquesta institució va publicar el mes de setembre de 2009 un Codi de bones pràctiques administratives que conté manaments adreçats a les administracions públiques catalanes per fer efectiu el dret a la bona administració, en desplegament del dret que reconeix l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i per tal d'unir esforços de tots els poders per millorar, en última instància, el servei que es dóna a les persones. 

D'entre aquestes pràctiques el Síndic destaca la que reconeix que els ciutadans tenen dret a rebre resposta expressa a les qüestions que les persones els plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

En conseqüència d'això exposat, el Síndic demana a l'Ajuntament que, a banda de retornar a la persona interessada els diners abonats per la retirada del seu vehicle de la via pública, ja que no consta que s'hagi tramitat contra ell cap procediment sancionador per la comissió d'una infracció en matèria de trànsit, doni resposta expressa i per escrit a la instància del promotor de la queixa de data 28 de juny de 2007.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/05/2009 Ajuntament de Vilassar de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/11/2009 Ajuntament de Vilassar de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/12/2009 Ajuntament de Vilassar de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Vilassar de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/11/2010 Ajuntament de Vilassar de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2010 Ajuntament de Vilassar de Mar Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/01/2011 Ajuntament de Vilassar de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/01/2011 Ajuntament de Vilassar de Mar Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)