Resolució
Q-02242/2012 Disconformitat amb l'anul·lació d'una visita a l'Hospital Móra d'Ebre

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 22/03/2012
Data de l'últim moviment 31/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet qui li anul·lessin la visita que tenia programada per al 6 de març de 2012 a l'Hospital Móra d'Ebre per controlar l'avortament diferit que havia patit, malgrat que el facultatiu que li va practicar la interrupció de l'embaràs la va informar que l'havien de visitar al cap d'un mes o un mes i mig de la interrupció.

Exposa que ha hagut de visitar-se a la sanitat privada i considera que l'Administració sanitària s'hauria de fer càrrec de l'import de la visita.

Contingut

El Departament de Salut informa que la visita de la persona interessada es va haver d'anul·lar per motius d'organització relacionats amb el personal i que quan finalment se li va programar per al 22 de maig la persona interessada no hi va acudir.

Tot plegat va fer que des que es va anul·lar la visita (el 6 de març) fins que la van informar de la nova data (17 de maig) la persona interessada es trobés en la més absoluta incertesa sobre la possible data en què seria visitada i amb l'angoixa de veure com s'anava sobrepassant el termini que el facultatiu li havia indicat com a recomanable per a una visita de control.

És per aquest motiu que la persona interessada va optar per acudir a la sanitat privada perquè li fessin aquesta visita de control, i per això no va acudir finalment a la visita del maig.

Per tant, el Síndic conclou que en aquest cas s'ha produït una manca de diligència per part de l'Administració sanitària en la programació de la nova visita després que la visita inicial s'anul·lés per causes alienes a la persona interessada que la van fer acudir a la sanitat privada per resoldre el seu problema. En aquest sentit, el Síndic insta el Departament de Salut a introduir totes les mesures correctores que consideri necessàries per evitar que es produeixin situacions com la que ha hagut de patir la persona interessada i perquè els usuaris de la sanitat pública vegin reconegut el seu dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/03/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/06/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/10/2012 Departament de Salut Resolució
31/10/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat