La promotora es queixa dels sorolls de la campana d'extracció de fums del restaurant de l'hotel i dels espectacles amb música que s'hi organitzen. Sembla que durant el mes d'agost de 2014, l'Ajuntament es va posar en contacte amb la direcció de l'hotel per intentar que es reduïssin les molèsties, però la promotora diu que no té constància que posteriorment s'hagin fet altres actuacions.
De l'informe tramès per l'Ajuntament se'n desprèn que els tècnics municipals no han fet cap comprovació de les molèsties denunciades per la promotora de la queixa i que es considera correcta la informació facilitada per l'hotel i pels Mossos d'Esquadra, les comprovacions dels quals determinen que no s'han superat els decibels que marca la llei.
Tanmateix, per afirmar que en cap cas s'han superat els decibels que marca la llei, és necessari dur a terme un mesurament sonomètric que objectivi les molèsties denunciades, i de la informació de què es disposa no se'n desprèn que s'hagi efectuat aquesta prova des del domicili de la persona interessada. En qualsevol cas, d'acord amb l'article 27.1 de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, correspon als ajuntaments la inspecció i el control de la contaminació acústica de les activitats, entre d'altres.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Alp que dugui a terme un mesurament sonomètric que confirmi que els nivells d'immissió de la música procedent de l'hotel en el domicili de la promotora de la queixa no superen els llindars establerts pel Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny. També li suggereix que faci una inspecció de la campana d'extracció de fums del restaurant a la qual es refereix la promotora de la queixa, amb l'objectiu de comprovar les molèsties denunciades.