La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació dels serveis socials de Segur de Calafell davant la seva situació. Exposa que ha estat desnonada de l'habitatge de lloguer on residia amb el seu fill de quatre anys i que, després de fer alguna gestió amb els serveis socials, encara no s'ha trobat cap solució al seu problema.
L'Ajuntament de Calafell ha confirmat que el 4 d'abril de 2014 la família va ser desnonada de l'habitatge on residia i actualment resideix de forma provisional i gratuïta a un habitatge cedit per uns familiars. També exposa que, després d'un any d'interrupció del seguiment de la situació social i econòmica de la família afectada, i després del desnonament, els serveis socials han reprès la seva intervenció i han dut a terme diverses actuacions.
En vista d'aquesta informació, el Síndic demana a l'Ajuntament de Calafell:
1. Que, d'acord amb les competències previstes en la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials, i amb la cartera de serveis socials regulada en el Decret 142/2010, d'11 d'octubre, els serveis socials del municipi elaborin un pla de treball per garantir l'atenció de les necessitats bàsiques d'aquesta família i per millorar la seva situació socioeconòmica i residencial.
2. Que en l'elaboració d'aquest pla de treball, els serveis socials municipals tinguin especialment present que hi ha un infant afectat, i també el seu dret a un nivell adequat de vida, tal com preveu la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant i la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència.
3. Que es garanteixi el seguiment del cas, especialment en aquesta fase inicial, fins que la situació familiar no s'estabilitzi.