Resolució
Q-02269/2015 Queixa relativa a la resposta obtinguda del Servei d'Atenció al Pacient de l'Hospital de Bellvitge a una denúncia formulada per la presumpta incompatibilitat d'un treballador de l'Hospital

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 30/03/2015
Data de l'últim moviment 14/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa exposa el seu desacord amb la resposta del Servei d'Atenció al Pacient de l'Hospital de Bellvitge a la seva denúncia per presumpta incompatibilitat d'un treballador de l'Hospital. En la seva resposta, el Servei li deia que no podien atendre la reclamació, ja que només atenien qüestions relacionades amb l'assistència prestada.

Atès que, en tot cas, des de l'Hospital s'hauria d'haver derivat la denúncia a l'organisme competent, el Síndic s'ha posat en contacte amb el Servei d'Atenció al Pacient de l'Hospital, des d'on s'ha informat que, a banda d'aquella resposta, també havien mantingut diferents reunions amb el promotor de la queixa, el qual insistia amb la seva denúncia, tot i que des de l'Hospital li havien fet saber verbalment que a partir de les dades que els facilitava no podien determinar l'existència d'una incompatibilitat del treballador. 

Tot i això, atès que no es va emetre una comunicació formal que informés el promotor o el posés al corrent sobre les actuacions dutes a terme, el promotor insisteix en l'objecte de la seva queixa, ja que considera que no s'ha estudiat en profunditat. En aquest sentit, indica que posteriorment també ha plantejat aquest assumpte a l'Institut Català de la Salut, però que no ha rebut resposta escrita.

El Síndic, doncs, recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. 

D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni resposta com més aviat millor a l'escrit del promotor de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/07/2015 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2015 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/07/2015 Institut Català de la Salut No irregularitat
30/07/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
14/09/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació