Resolució
Q-02297/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a dos escrits de reclamació relatius a l'actuació d'un agent policial

Matèries
Seguretat ciutadana i justícia
Actuació de forces de seguretat
Data d'inici 14/04/2014
Data de l'últim moviment 28/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa manifesta que en data 24 de setembre de 2013 va ser sancionat per un agent de la Guàrdia Urbana per arrossegar la seva moto amb el motor apagat per un carrer tancat a la circulació de vehicles a motor. Com que no estava conforme amb el tracte rebut per part de l'agent, el 25 de setembre de 2013 va presentar un escrit de reclamació a l'Ajuntament de Barcelona, al qual es va donar resposta el 28 d'octubre de 2013. Atesa la seva disconformitat amb la resposta, el promotor va presentar un nou escrit de queixa en data 5 de novembre de 2013, en què sol·licitava una entrevista amb algun responsable del cos policial. Tot i això, no ha rebut resposta a aquest segon escrit.

De la informació tramesa se'n desprèn que l'Ajuntament ha atès, gestionat i respost totes les queixes relacionades amb el servei policial que denuncia el promotor. Tot i això, l'informe de la Guàrdia Urbana al·lega que queda fora del protocol d'actuació de la policia rebre totes les persones que han estat denunciades administrativament. El Síndic, però, posa de manifest que en aquest cas no es pot passar per alt que més enllà de les comunicacions escrites que s'han tramès al promotor aquest ha tingut la percepció -encara que no sigui certa- que la seva pretensió no ha rebut l'atenció adequada atès que en la majoria dels seus escrits ha sol·licitat de manera reiterada ser atès per algun comandament de la Guàrdia Urbana per exposar la seva versió dels fets i compartir algunes reflexions relatives al servei policial que es presta. 

Depenent de les característiques i la naturalesa de cada cas que es planteja, la resposta a la ciutadania es pot complementar amb altres formes d'expressió més adients per tractar les diverses qüestions que poden plantejar les persones interessades. 

Per aquest motiu, sens perjudici de valorar l'esforç que s'ha fet per donar resposta a tots els escrits presentats pel promotor, s'hauria d'haver arbitrat algun mecanisme per intentar atendre'l personalment. D'acord amb això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que enviï un escrit al promotor amb l'oferiment de ser atès personalment per algun comandament de la Guàrdia Urbana o la persona que es designi a aquest efecte, a fi que pugui plantejar i exposar el que consideri més adient sobre el seu cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2014 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2014 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/07/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/02/2015 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
07/04/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
15/06/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/07/2015 Ajuntament de Barcelona Irregularitat
15/09/2015 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
28/12/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració