El promotor de la queixa explica que actualment no té cap renda ni prestació, que acumula un deute per la renda del lloguer del pis on viu i que únicament percep algun suport puntual per part del centre de serveis socials que fa el seu seguiment.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que en aquest cas l'Administració ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades dins del termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament pels preceptes esmentats.
Per tant, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions pertinents per tal que les sol·licituds que va presentar el promotor siguin ateses de manera prioritària i resoltes sense més demora.