En resposta a la petició d'informació del Síndic, la Regió Sanitària Terres de l'Ebre del Servei Català de la Salut comunica les diverses mesures adoptades per corregir la situació denunciada. Diuen que l'horari del consultori és un dia al mes i que des del CAP d'Ulldecona "s'avisa amb antelació a través d'un ban".
Informen, també, que es va donar resposta a l'interessat amb la carta del dia 30 de setembre, que va rebre el mes d'octubre.
Així doncs, de la informació rebuda se'n desprèn l'adopció de les mesures per resoldre les reclamacions que van motivar la queixa del promotor i s'entén que s'està treballant per millorar la situació de l'esmentat consultori.
Això no obstant, ateses les objeccions de l'interessat -el qual indica que ja se li va contestar, però, sent la resposta similar a la que s'ha donat al Síndic- i atesa la presumpta no assistència del metge durant alguns mesos de l'any 2009 i la conseqüent pèrdua de qualitat assistencial, el Síndic recorda al Departament de Salut que cal complir amb els horaris i dies fixats i adoptar les mesures oportunes, a fi de restablir la normalitat assistencial i, a poder ser, amb visites programades de forma regular en el temps.
Amb el recordatori del restabliment de la normalitat en l'esmentat consultori local, el Síndic arxiva el present expedient.