Resolució
Q-02325/2009 Manca de resposta del Servei Català de la Salut a una reclamació per manca d'assistència sanitària al consultori local del barri de Les Ventalles d'Ulldecona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 13/05/2009
Data de l'últim moviment 02/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

L'interessat es queixa que des de fa temps que al consultori local del barri de Les Ventalles del municipi d?Ulldecona (Montsià) de la Regió Sanitària Terres de l'Ebre no hi va cap metge i està a 7 kilòmetres del CAP Ulldecona.

Contingut

En resposta a la petició d'informació del Síndic, la Regió Sanitària Terres de l'Ebre del Servei Català de la Salut comunica les diverses mesures adoptades per corregir la situació denunciada. Diuen que l'horari del consultori és un dia al mes i que des del CAP d'Ulldecona "s'avisa amb antelació a través d'un ban".
 
Informen, també, que es va donar resposta a l'interessat amb la carta del dia 30 de setembre, que va rebre el mes d'octubre.

Així doncs, de la informació rebuda se'n desprèn l'adopció de les mesures per resoldre les reclamacions que van motivar la queixa del promotor i s'entén que s'està treballant per millorar la situació de l'esmentat consultori.

Això no obstant, ateses les objeccions de l'interessat -el qual indica que ja se li va contestar, però, sent la resposta similar a la que s'ha donat al Síndic- i atesa la presumpta no assistència del metge durant alguns mesos de l'any 2009 i la conseqüent pèrdua de qualitat assistencial, el Síndic recorda al Departament de Salut que cal complir amb els horaris i dies fixats i adoptar les mesures oportunes, a fi de restablir la normalitat assistencial i, a poder ser, amb visites programades de forma regular en el temps. 

Amb el recordatori del restabliment de la normalitat en l'esmentat consultori local, el Síndic arxiva el present expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/05/2009 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/11/2009 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/12/2009 Departament de Salut Resolució
09/09/2010 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/03/2011 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/10/2011 Departament de Salut Reiteració posterior a la primera
24/10/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2012 Departament de Salut Resolució