Resolució
Q-02326/2009 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 13/05/2009
Data de l'últim moviment 19/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora explica que va presentar una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis vinculats, respecte de la qual no ha obtingut resposta. Explica també que, d'acord amb una resposta que va donar l'Ajuntament de Barcelona a la seva reclamació per la manca de resposta a la sol·licitud, s'ha verificat que la valoració s'ha efectuat i registrat correctament.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa que "es va dictar, en data 9 de juny de 2009, la resolució de reconeixement de grau III i nivell 2 de la llei de dependència i que s'ha procedit a notificar a l'adreça que consta en la sol?licitud de la persona interessada. A hores d'ara, s'han efectuat les dades de capacitat econòmica del seu expedient i en breu s'enviaran als serveis socials de primària de l'Ajuntament de Viladecans per tal que es pugui dur a terme la resolució del Programa individual d'atenció".

Així doncs, el Síndic entén que el DASC ha emès resolució de grau i nivell i està duent a terme les gestions per tal que l'Ajuntament pugui establir el Programa individual d'atenció (en endavant PIA) de la promotora, i que es troba dins del termini legalment establert per fer-ho. Atès això, es tanquen les actuacions sobre aquest assumpte.

Tot i això, el Síndic recorda el suggeriment ja fet al DASC, en el marc de l'actuació d'ofici, sobre la lentitud en el reconeixement de la situació de dependència. Per tant, recorda que s'arbitrin les mesures organitzatives adients per tal de corregir els retards que es produeixen en la tramitació d'aquests procediments i fer-ne possible la resolució en un termini raonable, a efectes d'atendre de manera eficient les necessitats de les persones amb dependències. Pel que fa a aquesta queixa concreta, el Síndic també recorda al DASC que en aquest cas la resolució de reconeixement de grau i nivell de la persona interessada ha trigat més de divuit mesos, i recorda la necessitat d'atendre els terminis establerts per a aquestes tramitacions. 

Finalment, i encara que s'entén que la queixa sobre el retard en el procediment reconeixement de la situació de dependència de la persona interessada ha estat resolta, el Síndic recorda que encara estan pendents d'una part del procediment, que és la signatura de l'acord del PIA (amb els serveis socials de primària de l'Ajuntament de Barcelona) i, posteriorment, de l'emissió de la resolució del PIA corresponent (per part del DASC). Per concloure aquest tràmit, l'Administració té un termini de tres mesos a partir de la data d'emissió de la resolució de reconeixement de grau i nivell.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/07/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/07/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/08/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
21/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)