El Síndic exposa que aquest servei és un exemple del que la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant estableix com l'ajuda necessària de l'Estat als pares i mares en la criança dels fills, ja que els ofereix un suport inestimable.
Com s'ha fet constar en els informes del Síndic presentats al Parlament, aquesta institució entén que els poders públics estan obligats a prestar una protecció especial a la infància, i als seus pares i mares, més enllà de l'objectiu de donar suport a les famílies "que ho necessiten".
El tipus de serveis a què es refereix l'article 18.2 de la Convenció inclou les iniciatives adreçades a la comunitat, com ara centres per a mares amb nadons i infants petits, esplais, ludoteques o clubs juvenils, i, en aquest sentit, el casal, com a servei universal i sense ànim de lucre, és una garantia d'aquesta responsabilitat de l'Estat envers els infants.
També la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, recull el contingut de la Convenció en l'article 23.3, en què diu que els ens locals han de promoure l'establiment de recursos o serveis preventius per als infants i adolescents.
D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Badalona que reconsideri la decisió del consistori respecte del tancament del casal de pares i mares de Badalona.