Resolució
Q-02338/2012 Disconformitat amb la manca de pagament d'algunes mensualitats de la prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 28/03/2012
Data de l'últim moviment 13/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que ha començat a cobrar la prestació de la renda mínima d'inserció però no se li han abonat totes les mensualitats que li correspondrien, d'acord amb la data en què va fer la sol·licitud.

Contingut

La Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que en aquest cas queda pendent el pagament d'algunes mensualitats, corresponents al període des de la data d'efectes de la concessió fins al moment en què la persona beneficiària va començar a cobrar, i assenyala que aquestes mensualitats no s'han pogut fer efectives encara per manca de disponibilitat de tresoreria. 

El Síndic recorda, per tant, que aquests endarreriments s'haurien de fer efectius al més aviat possible, a fi de satisfer convenientment els drets de la persona interessada, sobretot tenint en compte la situació de vulnerabilitat i d'insuficiència de recursos en què es troben les persones que sol·liciten aquesta prestació.

A més, caldria que el Departament d'Empresa i Ocupació donés resposta expressa a les reclamacions presentades per la persona interessada, i que l'informés expressament de la quantia que té reconeguda, els imports que se li han abonat i els que queden pendents de pagament, a banda de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-los efectius.

En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/09/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
12/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
20/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/12/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
13/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01067/2012
Q-06687/2011