Resolució
Q-02349/2011 |
Disconformitat amb dos expedients sancionadors de trànsit |
Matèries |
Administració pública i tributs |
Administració pública i drets |
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa |
|
|
Data d'inici |
15/04/2011 |
Data de l'últim moviment |
21/11/2012 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Diputació de Barcelona |
Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb dos expedients sancionadors de trànsit incoats contra l'empresa que representa i tramitats per l'Organisme de Gestió Tributària per delegació de l'Ajuntament de Mataró.
Exposa que arran de la notificació del segon expedient va tenir coneixement de l'existència del primer expedient sancionador, en el qual figurava com adreça a efectes de notificacions una adreça incorrecta.
En aquest sentit, el promotor al·lega nul·litat de les actuacions per errades en el procediment, ja que segons les seves manifestacions el seu domicili figura consignat correctament en el Registre de Vehicles de la Prefectura de Trànsit, en les Dependències de l'Ajuntament de Mataró i en l'Agència Tributària, i en aquesta adreça mai no va arribar cap notificació corresponent al primer expedient sancionador.
Contingut
El Síndic va suggerir a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona que deixés sense efecte els dos expedients sancionadors incoats a l'empresa que representa el promotor, atès que amb la tramitació del primer es va ocasionar un estat d'indefensió a l'empresa en la mesura que l'Administració no va fer cap acció per tal de conèixer l'adreça correcta per poder practicar de forma correcta, personal i fefaent les notificacions del procediment sancionador que se li va incoar, quan disposava de mecanismes legals i materials suficients per a fer-ho.
No obstant això, l'Organisme de Gestió Tributària ha comunicat que considera que la seva actuació en relació amb la tramitació d'aquests dos expedients ha estat en tot moment ajustada a la normativa vigent.
Per tant, tenint en compte les funcions i competències que té conferides el Síndic de Greuges per la Llei 24/2009, de 23 de desembre, aquesta institució dóna per finalitzades les seves gestions en aquest assumpte.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
25/07/2011 |
Organisme de Gestió Tributària |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/10/2011 |
Organisme de Gestió Tributària |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/10/2011 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/02/2012 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
03/05/2012 |
Organisme de Gestió Tributària |
Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
24/07/2012 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
21/11/2012 |
Organisme de Gestió Tributària |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009) |
Expedients Relacionats