La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el funcionament del CAP del Vendrell.
Concretament, es queixa, d'una banda, dels problemes amb què es troben els usuaris d'aquest centre per poder demanar hora de visita, ja que tenen dificultats per posar-s'hi en contacte telefònic i no poden demanar visita per Internet; i de l'altra, de la demora d'un mes i mig per poder ser visitats.
De l'escrit del Departament de Salut es desprèn que el CAP Vendrell disposa de la possibilitat de demanar hora de visita per Internet i que s'està treballant per minimitzar les dificultats que denunciava la persona interessada per establir comunicació telefònica amb el centre.
Pel que fa a la demora que referia la persona interessada, el Síndic considera que un mes i mig de demora per accedir al metge de capçalera en una visita ordinària programada és excessiu.
Així doncs, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè s'introdueixin les mesures correctores necessàries perquè el temps d'espera per accedir al metge de capçalera al CAP Vendrell disminueixi significativament i es pugui parlar així d'una accessibilitat efectiva, i sense que l'organització del sistema de gestió d'agendes pugui ser usat com a motiu per justificar la demora tan significativa que hi ha en aquest moment.
Posteriorment, el Departament ha informat que s'ha canviat el sistema de gestió de les agendes del centre, de manera que es podran atendre més visites programades en la jornada. Per tant, el Síndic entén que s'ha acceptat el seu suggeriment i finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.