La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució del recurs d'alçada que va interposar contra la desestimació de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció.
Exposa que el mes de juny del 2011 va sol·licitar la prestació de la renda mínima d'inserció i en data 19 de juliol del 2011 la seva sol·licitud va ser desestimada, perquè, segons la resolució, ?les dades econòmiques contingues en l'expedient no acrediten que la unitat familiar no obtingui durant els 6 mesos anteriors a la sol·licitud uns ingressos superiors a la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció que correspongui al mateix període, segons disposa l'article 1 de la Llei 1/2010, de 12 de gener (DOGC núm. 5547).?
En data 4 d'agost de 2011 la promotora va presentar als serveis territorials de Tarragona del Departament de Benestar Social i Família un recurs d'alçada contra aquesta resolució, ja que entenia que sí que complia els requisits per ser titular de la renda mínima d'inserció. Tot i això, encara no ha rebut la resolució del recurs.
Segons informa la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, mitjançant la resolució de 19 d'abril de 2012 es va anul·lar la desestimació de la prestació de renda mínima d'inserció i es va emetre resolució aprovatòria, amb efectes des de l'1 d'abril de 2012.
El retard a resoldre del recurs d'alçada que va presentar la promotora contra la resolució que li denegava la prestació de renda mínima d'inserció que va sol·licitar, a banda de suposar un incompliment en els terminis legalment fixats per resoldre'l, deixa la persona interessada mentrestant en una situació molt difícil, ja que tot i reunir els requisits per percebre-la se la priva d'aquesta possibilitat.
D'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú -en concret, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos i, per tant, en aquest cas s'ha superat amb escreix aquest termini.
Així, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que modifiqui la data d'efectes de l'inici de la prestació fixada en la resolució de 19 d'abril de 2012, de manera que es reconegui a la persona interessada el dret a la prestació des de la data en què per error se li va denegar.