Resolució
Q-02390/2014 Manca de resposta a una reclamació de pagament de les quanties corresponents a la retroactivitat de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 17/04/2014
Data de l'últim moviment 02/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació de pagament de les quanties corresponents a la retroactivitat de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar que té reconeguda la seva mare en virtut de la seva situació de dependència. 

Exposa que van presentar aquesta reclamació davant el Consorci de Serveis Socials de Barcelona el 15 de novembre de 2013.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada per la promotora de la queixa i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
08/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
02/11/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració