La persona interessada planteja la seva queixa per la reducció de la quantia de la prestació econòmica per cuidador no professional de la qual era beneficiària per atendre el seu fill, mitjançant una resolució de gener de 2010 i contra la qual va interposar una reclamació prèvia, que sembla que no s'ha resolt.
Els Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Barcelona informen de les actuacions fetes en aquest procediment i de les circumstàncies que van donar lloc a la modificació del Programa individual d'atenció de la persona interessada i, consegüentment, de la quantia de la prestació econòmica.
A partir de l'estudi de l'informe i la documentació aportada, el Síndic observa que la reducció de la prestació s'adequa a la normativa que regula el règim de comptabilitats entre serveis i prestacions del Sistema Català d'Autonomia i Atenció a la Dependència, i per tant no aprecia irregularitat en aquest sentit. No obstant això, constata que l'Administració no es pronuncia sobre la resposta donada a la persona interessada, i no consta tampoc que s'hagi resolt la reclamació que aquesta persona va presentar.
En aquest sentit, cal recordar que, tal com preveu la normativa en matèria de procediment administratiu -i segons recull també el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic- l'Administració té el deure de resoldre expressament totes les sol·licituds i els recursos o, com en aquest cas, les reclamacions prèvies a la via jurisdiccional social que presentin les persones interessades, sense que els efectes desestimatoris del silenci administratiu l'eximeixin d'aquesta obligació.
En conseqüència, El Síndic insta el Departament de Benestar Social i Família a dictar resolució expressa sobre la reclamació interposada per la persona interessada a fi de complir amb aquest deure legal i respectar el seu dret a obtenir una resolució expressa de la seva reclamació.