Resolució
Q-02426/2011 Disconformitat amb un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 19/04/2011
Data de l'últim moviment 29/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consell Comarcal de l'Anoia Actuació no irregular de l'administració
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada planteja la seva queixa per la reducció de la quantia de la prestació econòmica per cuidador no professional de la qual era beneficiària per atendre el seu fill, mitjançant una resolució de gener de 2010 i contra la qual va interposar una reclamació prèvia, que sembla que no s'ha resolt.

Contingut

Els Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Barcelona informen de les actuacions fetes en aquest procediment i de les circumstàncies que van donar lloc a  la modificació del Programa individual d'atenció de la persona interessada i, consegüentment, de la quantia de la prestació econòmica.  

A partir de l'estudi de l'informe i la documentació aportada, el Síndic observa que la reducció de la prestació s'adequa a la normativa que regula el règim de comptabilitats entre serveis i prestacions del Sistema Català d'Autonomia i Atenció a la Dependència, i per tant no aprecia irregularitat en aquest sentit. No obstant això, constata que l'Administració no es pronuncia sobre la resposta donada a la persona interessada, i no consta tampoc que s'hagi resolt la reclamació que aquesta persona va presentar.

En aquest sentit, cal recordar que, tal com preveu la normativa en matèria de procediment administratiu -i segons recull també el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic- l'Administració té el deure de resoldre expressament totes les sol·licituds i els recursos o, com en aquest cas, les reclamacions prèvies a la via jurisdiccional social que presentin les persones interessades, sense que els efectes desestimatoris del silenci administratiu l'eximeixin d'aquesta obligació.

En conseqüència, El Síndic insta el Departament de Benestar Social i Família a dictar resolució expressa sobre la reclamació interposada per la persona interessada a fi de complir amb aquest deure legal i respectar el seu dret a obtenir una resolució expressa de la seva reclamació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Consell Comarcal de l'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Consell Comarcal de l'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2011 Consell Comarcal de l'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2011 Consell Comarcal de l'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2011 Consell Comarcal de l'Anoia Resolució
26/09/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/11/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució