Resolució
Q-02430/2015 Disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Cabrils amb relació a molèsties per contaminació acústica provocades per activitats musicals a terrasses en el nucli urbà i actes privats a la via pública

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 08/04/2015
Data de l'últim moviment 15/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cabrils Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La persona interessada es queixa de les molèsties per contaminació acústica a causa d'activitats musicals en terrasses i actes privats a la via pública. 

El restaurant objecte de queixa només té llicència de restaurant. Per tant, la celebració de concerts de música en viu a la terrassa d'aquell establiment es tracta d'una activitat esporàdica no prevista en la seva llicència. 

D'acord amb l'informe emès per la Subdirecció General d'Espectacles Públics i Activitats recreatives, aquest tipus d'activitats (concerts de música en viu) no pot ser considerada ni activitat extraordinària ni subjecta a llicència, sempre que la música es configuri com a element complementari a l'activitat de restauració principal. 

D'acord amb la documentació rebuda de l'Ajuntament de Cabrils, el Síndic constata que, l'estiu passat, el titular del restaurant va comunicar un cicle de concerts acústics i un esdeveniment per al dia 28 d'agost de 2014.

En aquest cas, l'Ajuntament de Cabrils ha d'exigir al titular de l'establiment la presentació d'un estudi acústic que justifiqui el compliment dels límits que estableix la normativa, el qual haurà de prendre en consideració el contingut de l'annex 10 del Reglament de protecció contra la contaminació acústica. 

El Síndic observa que l'Ajuntament va informar el titular dels requisits legals per poder autoritzar l'esdeveniment. Per aquest motiu, aquest va aportar la llicència i el permís de l'activitat, l'estudi acústic i els plànols d'emplaçament d'ubicació d'equips. 

Pel que fa a l'activitat complementària del dia 28 d'agost de 2014, el consistori li va atorgar una autorització condicionada al compliment d'una sèrie d'especificacions, entre les quals se li va demanar un certificat d'immissió del so de l'actuació, però va incomplir els límits en la zona B en horari de vespres perquè superava en més de cinc unitats els valors límits d'immissió de 60 dBA.

En conseqüència, el consistori va incoar un expedient sancionador per infracció lleu de l'Ordenança de soroll del municipi, que es va arxivar en data 15 de desembre de 2014, un cop el denunciat va satisfer l'import de la sanció. 

Així mateix, consta incoat un altre expedient contra l'activitat esmentada per haver fet una actuació musical en viu sense la corresponent llicència municipal, de manera que es va incomplir l'article 45.j) de l'Ordenança de sorolls. 

Pel que fa a les actuacions de la policia local, l'informe conclou que la policia local s'ha personat al lloc dels fets per fer les comprovacions de les molèsties i no ha al·legat manca de competència municipal en la inspecció de locals de pública concurrència. També destaquen que si els agents no haguessin fet comprovacions no existirien les diverses actes d'inspecció i/o denúncies que s'enumeren als informes i que, a la vegada, han format part de procediments sancionadors contra l'establiment incoats per l'Ajuntament.

D'acord amb les consideracions precedents, el Síndic suggereix a l'Ajuntament:

1. Que s'efectuï una sonometria des del domicili de la persona interessada en algun dels concerts que han de tenir lloc en els propers dies del mes de juliol.

2. Que s'instal·li un limitador de so en els equips musicals que s'utilitzen en les activitats musicals. 

3. Que es requereixi el titular de l'establiment perquè aporti, si és que encara no ho ha fet, un estudi acústic que justifiqui el compliment dels límits que estableix la normativa. 

4. Que l'establiment disposi de la comunicació prèvia de cadascun dels concerts que s'han de portar a terme. 

5. Que es limiti a dotze el nombre de concerts , atès que és el nombre màxim d'activitats extraordinàries que es poden portar a terme durant un any. 

6. Que es faci una valoració del nombre d'actuacions musicals en viu que autoritza dels diversos establiments de restauració del  municipi i que poden tenir incidència en un mateix grup de veïns, com en aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/05/2015 Ajuntament de Cabrils Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2015 Ajuntament de Cabrils Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2015 Ajuntament de Cabrils Resolució pendent d'acceptació
26/08/2015 Ajuntament de Cabrils Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
15/10/2015 Ajuntament de Cabrils Resposta a la resolució pendent d'acceptació