Resolució
Q-02433/2012 Disconformitat amb la manca d'assessorament de l'Oficina de Benestar Social i Família de Camp de l'Arpa, a Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 02/04/2012
Data de l'últim moviment 09/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que va presentar una sol·licitud d'ajut per part, adopció, tutela o acolliment sotmès a ingressos de la unitat familiar per a l'any 2011 en data 3 de gener de 2012.

Es queixa que al moment de presentar la sol·licitud a l'Oficina de Benestar Social i Família de Camp de l'Arpa, a Barcelona, no se la va assessorar i no se la va informar que estava fora del termini establert a la convocatòria.

D'altra banda, exposa que no ha rebut cap resolució per escrit de la sol·licitud presentada i que només se l'ha informat verbalment des de l'Oficina que aquesta ha estat denegada per haver-se presentat fora de termini.

Contingut

Respecte a la primera qüestió, atès que la persona interessada manifesta no haver demanat informació sobre els terminis de presentació a les persones que la van atendre i que el termini per a la presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria per a infants nascuts, adoptats, tutelats o acollits durant el mes de desembre de 2011 s'estenia fins al 31 de gener de 2012, el Síndic no observa que hi hagi irregularitat en l'actuació de l'Administració.

Respecte a la manca de resolució per escrit de la sol·licitud presentada, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclouen l'obligació de dictar resolució expressa i de notificar-la a les persones interessades

Per això, el Síndic recorda al Departament que té el deure de resoldre de forma expressa aquesta sol·licitud en el termini establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/04/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
20/11/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
21/11/2012 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
02/10/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
11/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
27/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració

Expedients Relacionats

Q-01160/2011