La promotora es queixa del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades.
En data 3 de juny de 2008 es va dictar una resolució per la qual s'establia el Programa individual d'atenció (en endavant PIA) a la promotora, amb la concessió d'una prestació econòmica per cuidador no professional. Amb posterioritat, el juny de 2008, la promotora va ingressar en un centre residencial i es va tramitar una modificació d'aquest PIA.
Així mateix, es va fer una sol·licitud de revisió de grau i de nivell de dependència. Segons indica la promotora de la queixa, el gener de 2009 es va fer una nova valoració, però no ha rebut la resolució corresponent.
En resposta a la petició del Síndic, el DASC indica que s'havia previst fer el pagament a la persona interessada de la prestació econòmica vinculada a residència en la nòmina del mes de juliol. Cal entendre, per tant, que s'ha emès ja la resolució corresponent, tot i que no es va trametre al Síndic aquest document. Això no obstant, dies enrere la promotora de la queixa ha comunicat que no havia rebut encara aquest pagament.
D'altra banda, la queixa plantejava una altra qüestió sobre la qual el DASC no ha informat al Síndic. La promotora havia presentat el juny de 2008 una sol·licitud de revisió del grau de dependència i no ha rebut encara la resolució sobre aquesta revisió.
Cal tenir en compte, en aquest sentit, el deure de les administracions públiques de tramitar i gestionar com més aviat millor els procediments administratius, i de dictar resolució expressa sobre totes les sol·licituds que presenten les persones interessades, dins del termini màxim previst per a cada procediment.
El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) indica que s'havia previst fer el pagament a la persona interessada de la prestació econòmica vinculada a residència en la nòmina del mes de juliol. Cal entendre, per tant, que s'ha emès ja la resolució corresponent, tot i que no es va trametre al Síndic aquest document. Això no obstant, dies enrere la promotora de la queixa ha comunicat que no havia rebut encara aquest pagament.
D'altra banda, la queixa plantejava una altra qüestió sobre la qual el DASC no ha informat el Síndic. La promotora havia presentat el juny de 2008 una sol?licitud de revisió del grau de dependència i no ha rebut encara la resolució sobre aquesta revisió.
Cal tenir en compte, en aquest sentit, el deure de les administracions públiques de tramitar i gestionar com més aviat millor els procediments administratius, i de dictar resolució expressa sobre totes les sol·licituds que presenten les persones interessades, dins del termini màxim previst per a cada procediment.
En vista de tot això i de la informació rebuda sobre el cas, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures oportunes per tal que es dicti, com més aviat millor, la resolució que correspongui sobre la sol·licitud de revisió de grau de dependència formulada per la promotora.
El Síndic també demana que se li comuniqui el moment en què efectivament s'hagi fet el pagament de la prestació ja concedida a la persona interessada, i que se li faci arribar una còpia de la resolució emesa.
El Síndic també demana que se li comuniqui el moment en què efectivament s'hagi fet el pagament de la prestació ja concedida a la persona interessada, i que se li faci arribar una còpia de la resolució emesa.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda detalla les actuacions fetes pels serveis socials bàsics en la gestió d'aquest procediment. Atès que de la informació rebuda no es desprèn l'existència d'irregularitat en l'actuació administrativa, es finalitzen les actuacions amb relació a l'àmbit d'intervenció municipal.
Pel que fa al DASC, no ha donat resposta encara als suggeriments fets sobre la resolució de la sol·licitud de revisió de dependència formulada, tot i haver estat reiterada el 24 de març de 2010.