Resolució
Q-02479/2012 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 03/04/2012
Data de l'últim moviment 25/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció.

Exposa que per resolució de 21 d'octubre de 2011 se li va suspendre la prestació que tenia atorgada perquè un beneficiari de la prestació havia formalitzat un contracte de treball, d'acord amb l'article 22.2 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció.

Contingut

En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que la resolució de suspensió es va emetre en data 21 d'octubre de 2011; que el recurs que va presentar la persona interessada està en tràmit de resolució i que, segons les observacions que consten en la base de dades, un fill de la persona interessada disposa d'un contracte de treball des del 28 de juny de 2011. 

En vista d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents: 

En primer lloc, pel que fa a les persones destinatàries de la prestació, resultaria determinant conèixer si el fill de la persona interessada és o no beneficiari de la prestació i, per tant, si està a càrrec de la seva mare. En aquest sentit, la persona interessada manifesta que aquest fill ja no conviu amb ella des del desembre de 2010 i que aquesta circumstància es va comunicar degudament a la treballadora social que fa el seguiment del seu cas. 

En segon lloc, pel que fa a les actuacions dutes a terme amb posterioritat a la suspensió, en la documentació de l'expedient consta que un dia abans de la suspensió, el 20 d'octubre de 2011, es va requerir a la persona interessada diversa documentació. No s'ha facilitat cap informació sobre com s'ha valorat aquesta documentació ni el tràmit que se li va donar amb posterioritat. 

Finalment, pel que fa al recurs d'alçada que va presentar la persona interessada, el Síndic recorda que, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu, el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos, temps que s'ha superat amb escreix en aquest cas. 

Cal, per tant, corregir la situació plantejada a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessa i determinar com més aviat millor si la suspensió és procedent o no i si la persona interessada  té dret o no a continuar rebent la prestació. De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que comprovi les actuacions fetes en aquest procediment i les dades que s'han tingut en compte i es resolgui amb celeritat el recurs d'alçada presentat per la persona interessada contra la resolució de suspensió.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/05/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/08/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
03/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
09/05/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
25/07/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat