Resolució
Q-02494/2011 Demora en la tramitació d'una prestació per al manteniment de necessitats bàsiques.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 21/04/2011
Data de l'últim moviment 15/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb l'actuació de l'Administració per la demora en la tramitació la sol·licitud de la prestació per al manteniment de necessitats bàsiques que es va presentar a nom de la seva mare.

De la informació de què es disposa, se'n desprèn que en data 28 d'abril de 2010 la mare de la promotora va presentar la sol·licitud de prestació per al manteniment de necessitats bàsiques i, tot i el temps transcorregut des de llavors, encara no ha rebut la resolució sobre aquella sol·licitud.

Contingut

En l'informe de resposta de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials s'assenyala que s'ha dictat la resolució per la qual es concedeix a la persona interessada la prestació econòmica per al manteniment de les necessitats bàsiques 

Així mateix, s'informa que la persona interessada va rebre el primer pagament en la nòmina del mes de maig de 2011, amb els endarreriments corresponents, a banda de la resolució de concessió de la prestació al seu domicili. 

En vista d'aquesta informació, el Síndic entén que el problema que va motivar la queixa ha quedat solucionat, motiu pel qual dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.

Tanmateix, i en vista del temps transcorregut entre la data de la sol·licitud i la data en què s'ha resolt la queixa, el Síndic ha recordat a l'Administració el deure de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i que la seva actuació s'ha de regir per principis d'eficàcia i celeritat.

Així mateix, el Síndic ha destacat que la demora en la tramitació d'aquestes sol·licituds afecta de forma molt negativa els drets de les persones, atès el caràcter de la prestació que sol·liciten. Per això, ha remarcat al Departament de Benestar Social i Família que és imprescindible una gestió diligent i eficient d'aquestes sol·licituds per a una atenció correcta de les necessitats de les persones, i li ha fet avinent la necessitat d'adoptar les mesures oportunes a fi i efecte que aquestes sol·licituds es tramitin amb celeritat i evitar que es generin situacions com la que s'ha produït en aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/05/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució