A partir de l'estudi de la documentació aportada per ambdues parts i de la normativa aplicable en aquesta matèria, el Síndic comprova que si bé els estudiants de la UOC queden exempts d'abonar la taxa corresponent a l'avaluació d'estudis previs quan els estudis que aporten a la sol·licitud només han estat cursats a la mateixa UOC -taxa que el Decret 365/2011 recull al punt 9.3 de l'annex I dels preus per serveis acadèmics i que corresponen a l'estudi d'expedient acadèmic previ a la convalidació, adaptació, transferència i reconeixement de plans d'estudi- el que no queda tan clar és que això no eximeixi els estudiants de la UOC de l'abonament del 25% del preu dels crèdits -respecte dels quals s'ha aconseguit el reconeixement- al moment d'incorporar-los a l'expedient per a l'obtenció de la titulació en què estan matriculats, encara que aquests s'hagin cursat a través d'un programa d'extensió universitària de la UOC.
Per aquest motiu, tot i que el Síndic considera que no hi va haver una actuació administrativa irregular per part de la Universitat en el cobrament d'acord amb el que estipula l'article 6.1 del Decret 365/2011, de 12 de juliol, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la UOC, la confusió de la persona interessada segurament provenia de la previsió establerta al Reglament de gestió acadèmica d'avaluació d'estudis previs de la UOC.
En conseqüència, el Síndic suggereix a la UOC la possibilitat d'introduir al Reglament de gestió acadèmica, juntament amb la regulació de l'exempció de taxes d'estudis previs quan hagin estat cursats a la UOC, un esment exprés al fet que la gratuïtat no és extensiva al reconeixement d'aquests estudis previs com a crèdits d'una titulació, cas en què cal abonar a la universitat l'import establert en el decret que anualment fixa els preus públics pels serveis acadèmics, tot això amb la finalitat de proporcionar la màxima informació i promoure la transparència i l'eficàcia de l'actuació administrativa.